Návody

D Ů L E Ž I T É - Č T Ě T E !

Prohlašuji, že veškeré návody a předlohy publikované na tomto blogu jsem vymyslela a vytvořila sama. Tímto dávám svolení k jejich dalšímu šíření na internetu při dodržení obou následujících podmínek současně:
1. Návod, či předlohu může na svůj web zkopírovat každý, kdo podle něj vytvoří vlastní výrobek a jeho obrázek publikuje spolu s návodem/předlohou.
2. Každý zkopírovaný návod či předloha bude opatřena viditelným popiskem s uvedením zdroje a funkčním proklikem na tento blog.

Výše uvedené se nevztahuje na rubriku Vzory, neboť na tyto vzory se vzhledem k jejich stáří a anonymitě nevztahují žádná autorská práva.

Návody a předlohy na ostatní výrobky zájemcům zašlu e-mailem. Žádosti si pište do komentářů ke konkrétním příspěvkům. Děkuji.

čtvrtek 23. května 2019

Kříž zvaný Baba

Ráda si prohlížím paličkované obrázky na pinterestu a obdivuji umění jejich tvůrkyň (možná i tvůrců - slyšela jsem i o mužích, kteří umí paličkovat, ale je jich málo). Ráda bych také paličkovala obrázky, ale na druhou stranu bych chtěla, aby byly dost různorodé a přesto měly něco společného. Až mě nedávno napadlo, že bych mohla paličkovat obrázky míst, která mám ráda. Chvilku jsem přemýšlela, co konkrétního by na obrázcích mělo být a jak to co nejlépe vytvořit. Tak začala vznikat série, kterou jsem si pracovně nazvala KRAJinKY z Hané. Jak už název projektu napovídá, obrázky se budou týkat především Hané, přesněji její nejjižnější části. Mou zájmovou oblast přibližně vymezují města Vyškov - Prostějov - Přerov - Kroměříž.

Jako první jsem paličkovala obrázek křížku u našeho hřbitova. Říká se mu Baba, je to nejstarší památka v naší obci a pojí se k němu hned dva různé příběhy.


Podvinek jsem si pochopitelně musela navrhnout sama. Nakonec, není to nic moc těžkého. Stačí umět alespoň trošku kreslit a mít představivost. Pak přišla ta náročnější práce. Podle hrubého náčrtku to upaličkovat. Přiznám se, že jsem několikrát párala, protože ne vždy se mi podařilo odhadnout počet svislých párů nebo počet kroucení. Ale nakonec se to povedlo podle mých představ.


PS: Pro případné zájemce bude podvinek i s návinem k dispozici na Fléru.

Žádné komentáře:

Okomentovat