Návody

D Ů L E Ž I T É - Č T Ě T E !

Prohlašuji, že veškeré návody a předlohy publikované na tomto blogu jsem vymyslela a vytvořila sama. Tímto dávám svolení k jejich dalšímu šíření na internetu při dodržení obou následujících podmínek současně:
1. Návod, či předlohu může na svůj web zkopírovat každý, kdo podle něj vytvoří vlastní výrobek a jeho obrázek publikuje spolu s návodem/předlohou.
2. Každý zkopírovaný návod či předloha bude opatřena viditelným popiskem s uvedením zdroje a funkčním proklikem na tento blog.

Výše uvedené se nevztahuje na rubriku Vzory, neboť na tyto vzory se vzhledem k jejich stáří a anonymitě nevztahují žádná autorská práva.

Návody a předlohy na ostatní výrobky zájemcům zašlu e-mailem. Žádosti si pište do komentářů ke konkrétním příspěvkům. Děkuji.

středa 3. prosince 2014

Háčkované kouličky (+ návod)

Obliba háčkovaných Vánočních ozdob stoupá. Vždyť jsou tak něžné! A ta bílá barva v kontrastu z tmavou zelení stromečku... Jako by ho zasněžil.

Na internetu je spousta návodů a schémat pro háčkování Vánočních koulí. Ale většina z nich mi vyšla dost velká a vedle mýc titěrných ozdůbek to vypadalo celkem nepatřičně. Nastal čas pro vlastní experimenty.


První kouličku jsem dělala na několikrát. Stále znovu jsem párala a upravovala počet řetízkových ok, aby to dostalo kulovitý tvar. Ale nakonec se podařilo a kouličky byly na světě. Jsou tak jednoduché, že je zvládne i začátečník. A je úplně jedno, jak vám vyjdou velké, protože žádné speciální kopyto (jako v případě zvonečků) nepotřebujete. Škrobí se totiž na nafukovacích balóncích.



Ale zas tak úplně jednoduché to není! Některé barevné balónky totiž pouští a mohou vám kouličky zabarvit. To se stalo i mě s první várkou. Ani opakované praní tu barvu nevymylo, stále mají lehký růžový, zelenkavý, nebo modravý nádech. Na stromečku si toho nikdo nevšimne, ale když je narovnám do krabice, tak je to stále vidět.  Od té doby, kdykoliv někde v hračkářství zahlédnu v dózičce s balónky nějaký bílý, tak si koupím. Jak se říká: "Chleba to nežere, a nikdy nevíš, kdy se budou hodit."

A pro ty, co to z obrázku nevykoukají, přidávám návod
Začneme řetízkem z 16 ok spojených pevným okem do kruhu.
V první řadě háčkujeme 2 ř.o. místo prvního dl. sl., dále střídáme 3 ř.o. a 1 dl.sl. píchaný objedno očko základního kroužku - celkem 7x. Končíme 3 ř.o. a pevným okem spojíme se začátkem řady.
V následujících řadách (2.-5.) vždy do prvního ze série dl. sloupků uháčkujeme 2 dl. sloupky. Mezi sérií dl. sloupků vkládáme okénko ze 3 řet. ok.
6. a 7. řada: střídáme 5 dl. sloupků a 3 řet oka
V následujících řadách zmenšujeme obvod sháčkováním posledních dvou sloupků z každé série,  až nám zůstane poslední řada (2 sháčkované dl. sloupky a 3 řet. oka).
Poslední řadu háčkujeme 1 dl. sl. a 1 řet. oko. Po spojení řady pevným okem můžeme ještě uháčkovat řetízek na zavěšení (délka dle potřeby) a připojit pevným okem k protější straně.

Další návody na háčkované vánoční ozdoby a dekorace naleznete ZDE.

11 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Děkuji. Zkusím během dneška nakreslit návod. Měla jsem toho v posledních dnech hodně.

      Vymazat
  2. Krásné, na tohle bych si asi netroufla, jen obdivuji. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, ty jsi zdatná "háčkařka", takže se toho bát nemusíš! Je to jednoduché. Akorát jsem stále ještě nestihla namalovat návod, mám toho teď pořád moc... Snad už se k tomu dostanu.

      Vymazat
  3. Nezne nadychana krasa! Děkuji za srozumitelný návod a foto. BÍLÉ BALONKY na vypnutí kouliček mají v "Moje-party. cz" (nevím, zda se tu smí psát název obchodu, pokud ne, omlouvam se). První tři koulicky už schnou...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vkládat odkazy "k tématu" se můžou. Takže děkuji za odkaz. A jsem ráda, že někdo můj návod využije.

      Vymazat
  4. Dobry den. Prosim nebylo by schema te nadhery...ja jsem tupec a zacatecnik. Dekuji

    OdpovědětVymazat
  5. Su krásne. Ale ja mam inu prosbu. Mám už nahackovane. Aj baloniky mam, aj som skusala skrobenie. Lenze dostat balonik von je pre mna horor.

    OdpovědětVymazat
  6. Prosim, cim ich skrobite.

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj,také jsem je zkusila,ale mám je nějak šišaté.Nevím,kde se stala chybička.

    OdpovědětVymazat