Návody

D Ů L E Ž I T É - Č T Ě T E !

Prohlašuji, že veškeré návody a předlohy publikované na tomto blogu jsem vymyslela a vytvořila sama. Tímto dávám svolení k jejich dalšímu šíření na internetu při dodržení obou následujících podmínek současně:
1. Návod, či předlohu může na svůj web zkopírovat každý, kdo podle něj vytvoří vlastní výrobek a jeho obrázek publikuje spolu s návodem/předlohou.
2. Každý zkopírovaný návod či předloha bude opatřena viditelným popiskem s uvedením zdroje a funkčním proklikem na tento blog.

Výše uvedené se nevztahuje na rubriku Vzory, neboť na tyto vzory se vzhledem k jejich stáří a anonymitě nevztahují žádná autorská práva.

Návody a předlohy na ostatní výrobky zájemcům zašlu e-mailem. Žádosti si pište do komentářů ke konkrétním příspěvkům. Děkuji.

středa 19. listopadu 2014

Krajkové zvonečky

Po háčkovaných vločkách jsem se rozhodla pustit do něčeho o kapánek složitějšího. Už dávno jsem obdivovala na různých blozích háčkované zvonečky a tak je pochopitelné, že jsem je chtěla také zkusit. Chvíli mi trvalo, než jsem "vykoukala" jak na to, protože v té době ještě na netu příliš mnoho návodů nebylo. Nakonec jsem se do toho pustila jen na základě fotografií a vlastní fantazie.

Vyrobila jsem nejprve sérii čistě bílých. Jsou krásné. Ale zajímalo mě, jak by vypadaly v barvách, a tak jsem uháčkovala i několik barevných. Ani ty nejsou špatné, ale při prodeji byl větší zájem o bílé, tak už jsem žádné další barevné nedělala a ty hotové jsem postupně při různých příležitostech rozdala. Musím přiznat, že i mně se více líbí stromeček ozdobený bílýma ozdobama.


  

  

Pro ty, kteří potřebuji návod jsem se pokusila ho nakreslit. Ale po zkušenostech můžu říct, že většině z vás nebude k ničemu. Jako první potřebujete mít "kopyto" (formu) na škrobení a podle ní teprve tvarovat zvoneček. Ten potom  může mít úplně jinou velikost, než ten můj, tudíž si nejspíš budete muset vzor přizpůsobit.

Začneme na 6 řet. ok, které spojíme pevným okem do kruhu - máme ouško na zavěšení. Do koncového řet. oka uháčkujeme 7 dlouhých sloupků - 1. řada. Dál pokračujeme podle vzoru. Poslední řadu obháčkujeme jinou barvou (nebo zlatou/stříbrnou přízí) krátkými sloupky. 



Jako "kopyto" můžete použít polystyrénové výlisky zvonečků - koupíte ve výtvarných potřebách, dřevěné nebo keramické zvonečky ze suvenýrů, nebo také plastové zvonečky prodávané v předvánočním čase v supermarketech nebo u Vietnamců.

Další návody na háčkované vánoční ozdoby a dekorace naleznete ZDE.

6 komentářů:

  1. Nádherné kousky. To bych chtěla umět.

    OdpovědětVymazat
  2. Jéé ... Jituš ty jsou překrásné, zvlášť ty bílé:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Ony i ty barevné mají své kouzlo. Ale na stromečku jsou hezčí ty bílé.

      Vymazat
  3. Všechny jsou moc krásné, ale klasika je klasika. Tím myslím ty bílé. Já jsem teď také začala se zvonečky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já mám raději ty bílé. Barevné jsem jen zkusila, abych viděla, jak by vypadaly. Na ty tvoje se už těším.

      Vymazat