Návody

D Ů L E Ž I T É - Č T Ě T E !

Prohlašuji, že veškeré návody a předlohy publikované na tomto blogu jsem vymyslela a vytvořila sama. Tímto dávám svolení k jejich dalšímu šíření na internetu při dodržení obou následujících podmínek současně:
1. Návod, či předlohu může na svůj web zkopírovat každý, kdo podle něj vytvoří vlastní výrobek a jeho obrázek publikuje spolu s návodem/předlohou.
2. Každý zkopírovaný návod či předloha bude opatřena viditelným popiskem s uvedením zdroje a funkčním proklikem na tento blog.

Výše uvedené se nevztahuje na rubriku Vzory, neboť na tyto vzory se vzhledem k jejich stáří a anonymitě nevztahují žádná autorská práva.

Návody a předlohy na ostatní výrobky zájemcům zašlu e-mailem. Žádosti si pište do komentářů ke konkrétním příspěvkům. Děkuji.

pátek 3. ledna 2014

Hvězdičky na záclonových kroužcích

Když jsem koncem léta vyrazila na pravidelný nákup do supermarketu, nestačila jsem se divit. Prázdniny ještě neskončily, očekávala jsem tedy spíš velký finiš školních příprav a s tím související nabídku "supervýhodných koupí" na poslední chvíli. Ale chyba lávky! V supermarketech tou dobou už strašili Mikuláši - tedy zatím jen ti čokoládoví.

Je to sice divné, ale za sebe musím manažerům supermarketů poděkovat. Díky nim jsem si uvědomila, že ač je sice ještě léto, Vánoce se nezadržitelně blíží. Byl nejvyšší čas se pustit do vánočního háčkování. Rozhodla jsem se doplnit sortiment o nějaké novinky. Bohužel čas neúprosně letěl a žádosti o andělíčky přibývaly, tak jsem nakonec stihla jen pár hvězdiček na záclonových kroužcích. O Velikonocích jsem viděla podobné dekorace s kuřátky a napadla mě Vánoční obměna. Konečně jsem zužitkovala zvonečky, které mi doma leží už nějaký ten rok bez užitku.

   

Zkušenější tvořilky nejspíš postup vykoukají z detailu. Pro ty méně zkušené přidám stručný popis - kreslit se s tím fakt nebudu.

Nejprve se kroužek na záclony hustě obháčkuje krátkými sloupky. V další řadě se rovnoměrně rozdělí na osminky a každou začneme krátkým sloupkem, pokračujeme sedmi řetízkovými oky a znovu krátký sloupek na začátek další osminky. V další řadě pak do každého obloučku z řetízkových ok uháčkujeme cíp hvězdičky: 1 krátký sloupek, 1 polosloupek, 1 dlouhý sloupek, 1 dvakrát nahozený sloupek, 1 třikrát nahozený sloupek, 1 dvakrát nahozený sloupek, 1 dlouhý sloupek, 1 polosloupek a 1 krátký sloupek. To je celé. Pokud chceme, můžeme ještě olemovat řadou krátkých sloupků lurexovou nebo barevnou přízí. Přivážeme kupovaný zvoneček nebo rolničku a dílo je hotovo.



Další návody na háčkované vánoční ozdoby a dekorace naleznete ZDE.


Zdroj: http://kerria.pise.cz/59-hvezdicky-na-zaclonovych-krouzcich.html

5 komentářů:

  1. Nádheerné kousky, jsi moc šikovná.

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné! Ukládám si... Vánoce se blíží a nevyužité kroužky a zvonečky mám, tak z nich alespoň po létech bude něco hezkého. ☺ Děkuji za inspiraci!

    OdpovědětVymazat
  3. Objevila jsem vaše nádherné výrobky až nyní v r. 2018. Opravdu moc děkuji za náměty, návody a rady. Nedávno jsem chtěta vyhodit zbytečné kroužky na záclony. Již je asi 15 let nepoužívám a ejhle, ještě že jsem je nevyhodila.

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý den Jitko,
    chtěla jsem se zeptat, jak velké kroužky a jakou přízi jste použila.
    Děkuji Gabča

    OdpovědětVymazat
  5. Kroužky jsou ty obyčejné plastové, příze Sněhurka.
    https://www.stoklasa.cz/plastovy-krouzek-34-mm-x132825?gclid=CjwKCAjwh5qLBhALEiwAioods9DhO-B5H0NcxpzZdeQ5LdnM0q-DBb7B4IsUgYfiuzLGWnIlv_BiFxoCACIQAvD_BwE

    OdpovědětVymazat