Návody

D Ů L E Ž I T É - Č T Ě T E !

Prohlašuji, že veškeré návody a předlohy publikované na tomto blogu jsem vymyslela a vytvořila sama. Tímto dávám svolení k jejich dalšímu šíření na internetu při dodržení obou následujících podmínek současně:
1. Návod, či předlohu může na svůj web zkopírovat každý, kdo podle něj vytvoří vlastní výrobek a jeho obrázek publikuje spolu s návodem/předlohou.
2. Každý zkopírovaný návod či předloha bude opatřena viditelným popiskem s uvedením zdroje a funkčním proklikem na tento blog.

Výše uvedené se nevztahuje na rubriku Vzory, neboť na tyto vzory se vzhledem k jejich stáří a anonymitě nevztahují žádná autorská práva.

Návody a předlohy na ostatní výrobky zájemcům zašlu e-mailem. Žádosti si pište do komentářů ke konkrétním příspěvkům. Děkuji.

čtvrtek 26. října 2023

Pončo z Alize Puffy

Žinylkovou přízi znám, i když jsem ji zatím nepoužila a vlastně ani nekoupila. Nedávno mi však kamarádka řekla o smyčkové přízi Alize Puffy, z níž dělá krásné deky. Prý je to jednoduché, nepotřebujete jehlice a rychle to přibývá. Deku 140x200 je prý schopná udělat za týden. Tomu jsem nedokázala odolat! A tak jsem hned po návratu domů sedla k internetu a našla informace, videa  nakonec objednala 10 přadýnek Alize Puffy. Pak už jsem jen nedočkavě vyhlížela balíček. Jakmile dorazil, hned jsem se pustila do díla. Rozhodla jsem se totiž, že si z ní udělám něco pro parádu a současně i pro zahřátí v těchto stále studených dnech.


Sice je to umělotina, ale krásně heboučká, příjemná na omak. Mám z ní však rozporuplné pocity. Má  několik kladů: Pletení je jednoduché, nejsou potřeba jehlice, zvládne to prakticky každý, všechna očka budete mít stejná, není třeba dělat vzoreček pro výpočet počtu ok, rychle to přibývá ... 


Jenže k těm kladům se postupně přidaly i zápory: Pletení je náročné na soustředění a pozornost. Na začátku práce se mi dost pletly smyčky z první a druhé řady, často jsem je přehodila a pak musela v další řadě párat - naštěstí šlo zase jen vypárat očko a uplést znovu správně. Horší to bylo s vynecháváním smyček. Vybrala jsem si jednoduchý vzorek - kostičky 2x2 očka střídavě lícový a rubový žerzej. Tedy, při pletení na jehlicích skutečně je jednoduchý. Jenže při pletení bez jehlic se vám hotová očka i smyčky na přízi různě kroutí a ohýbají. A mě se tak dost často stávalo, že jsem nějaké očko zapomněla uplést, nebo naopak vynechala smyčku... A není možnost to nějak zakamuflovat... Musíte párat až k osudnému místu. A páře se to blbě, nemůžete jen tak zatáhnout, musíte každé očko vyvléknout. Pončo jsem sice tvořila jen týden, ale myslím, že bych ho mohla mít hotové za polovinu času, kdybych použila obyčejnou přízi bez smyček a jehlice. Takže za mě: Smyčky už nikdy více!

Rozhodla jsem se pro pončo. Sice už jedno mám, ale už dlouho. A jak to dopadlo? To vidíte na fotkách...




Je trošku delší, ale já ho tak chtěla, aby mi bylo teplo i na ruce. Jednobarevné se mi zdálo takové fádní, tak jsem jej ozdobila několika květy z bílé "puffiny", do jejichž středu jsem umotala bambulku. 


2 komentáře: