Návody

D Ů L E Ž I T É - Č T Ě T E !

Prohlašuji, že veškeré návody a předlohy publikované na tomto blogu jsem vymyslela a vytvořila sama. Tímto dávám svolení k jejich dalšímu šíření na internetu při dodržení obou následujících podmínek současně:
1. Návod, či předlohu může na svůj web zkopírovat každý, kdo podle něj vytvoří vlastní výrobek a jeho obrázek publikuje spolu s návodem/předlohou.
2. Každý zkopírovaný návod či předloha bude opatřena viditelným popiskem s uvedením zdroje a funkčním proklikem na tento blog.

Výše uvedené se nevztahuje na rubriku Vzory, neboť na tyto vzory se vzhledem k jejich stáří a anonymitě nevztahují žádná autorská práva.

Návody a předlohy na ostatní výrobky zájemcům zašlu e-mailem. Žádosti si pište do komentářů ke konkrétním příspěvkům. Děkuji.

čtvrtek 11. června 2020

Srdíčka pro zdravotníky

I já se připojila k výzvě Litvínovských krajkářek - Herdulek a pustila se do paličkování srdíček pro zdravotníky, která mají sloužit jako výraz díků za jejich práci v této době. Kdybych mohla udělat něco jiného, udělám to. Ale šít neumím, takže roušky šly mimo mě. Ušila jsem sice tři pro nás, abychom aspoň něco měli, ale parádu moc neudělají. S vděčností jsem další tři hezčí koupila od děvčat z naší vsi, které šít na rozdíl ode mě umí. Ale paličkovat umím docela obstojně a srdíčka dělávám ráda. Jen pro ně nemám využití. Za tu dobu co se paličkování věnuji se mi nastřádala pěkná hromádka podvinků, které jsem si chtěla vyzkoušet. A teď je tedy příležitost je vytáhnout na světlo a pustit se do nich.


Srdíčka podle návrhů Lenky Malátové. Publikovala je v knihách Paličkování a Paličkování s láskou (obě jsem si kdysi koupila). Jsou to jednoduché záležitosti, které zvládne i začátečník. Stačí umět základ - tedy plátno a polohod. A navíc: Paličkování má tu výhodu, že podle jedné předlohy můžete vytvořit desítky různých srdíček a to i v případě, že budou všechna bílá. Záměrně jsem volila různé podklady, aby to tu bylo pestřejší...










I toto srdíčko je podle návrhu Lenky Malátové, vytvořila je speciálně pro tuto příležitost a dala volně k dispozici.


Další podvinky jsem získala z internetu. Pochází z ciziny - těch pár slov na nich je psáno mě nesrozumitelným jazykem, snad by to mohl být jeden z holandských jazyků... 



A poslední dvě srdíčka jsou také z internetu. Podvinky k nim nebyly, jen fotky hotových srdíček. Mě se moc líbily. A protože jsem holka šikovná, stáhla jsem si obrázek, v prográmku změnila barvy na černo-bílou a následně z něj udělala negativ. A tím vlastně vznikl podvinek s černými čárami na  světle-šedém podkladě. Ten už se dal snadno vytisknout i na mé tiskárně a podle něj můžu paličkovat.



Dle informace vyzyvatelek se do této akce zapojilo 390 krajkářek z celé ČR, které společně vyrobily 4900 srdíček. V průměru to vychází na 12,5 srdíčka na jednu - to znamená, že já se svými třinácti kousky jsem čistý průměr.

4 komentáře:

  1. Jituš, jedno srdíčko krásnější, než druhé. 👍💕💕 Je to skvělý počin.

    OdpovědětVymazat
  2. Srdíčka jsem rozdala přesně podle pokynů, jen je mi strašně líto, že jsem je nestihla vyfotit. Všem se moc líbila. Za všechny sestřičky z urolky DĚKUJEME :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásná srdce, líbí se mi i že každé je jiné, originální kousky, křehké na pohled.

    OdpovědětVymazat