Návody

D Ů L E Ž I T É - Č T Ě T E !

Prohlašuji, že veškeré návody a předlohy publikované na tomto blogu jsem vymyslela a vytvořila sama. Tímto dávám svolení k jejich dalšímu šíření na internetu při dodržení obou následujících podmínek současně:
1. Návod, či předlohu může na svůj web zkopírovat každý, kdo podle něj vytvoří vlastní výrobek a jeho obrázek publikuje spolu s návodem/předlohou.
2. Každý zkopírovaný návod či předloha bude opatřena viditelným popiskem s uvedením zdroje a funkčním proklikem na tento blog.

Výše uvedené se nevztahuje na rubriku Vzory, neboť na tyto vzory se vzhledem k jejich stáří a anonymitě nevztahují žádná autorská práva.

Návody a předlohy na ostatní výrobky zájemcům zašlu e-mailem. Žádosti si pište do komentářů ke konkrétním příspěvkům. Děkuji.

pondělí 10. března 2014

Sem koko, tam koko, všude kokokodák (+ návod)

... aneb Velikonoční šílenství pokračuje.

Usoudila jsem, že obháčkovaných vajíček už mám dost a je čas se vrhnout na něco nového. Už loni se mě lidi ptali na háčkované slepičky. Dlouho jsem sháněla návod a když jsem konečně jeden sehnala, bylo to trošku něco jiného, než jsem chtěla. Ale vody internetu jsou čím dál bohatší a tak stačilo zadat správá slova do googlu a pár dalších návodů na mě vypadlo. Opět to nebylo úplně to pravé, ale už se s tím dalo experimentovat.


Výsledná slepička je tedy směsicí několika návodů a mojí vlastní fantazie. Pro případné zájemce se pokusím popsat postup. Kdyby něco nebylo jasné, klidně se ptejte v komentářích.

Pro hlavičku uháčkujeme 5-6 řetízkových ok a spojíme je pevným okem do kroužku. Do středu vzniklého kroužku uháčkujeme 20 dlouhých sloupků a spojíme pevným okem.
Uháčkujeme stejně druhé kolečko a obě sháčkujeme po obvodu krátkými sloupky, až na 6 sloupků z každého kolečka.
Máme tedy hlavičku a do zbývajících sloupků plynule háčkujeme tělíčko. Pro něj háčkujeme 5 řad peciček. V návodech na netu jsou použity většinou pecičky z dvakrát nahazovaných sloupků, ale mě se výsledné dílko nelíbilo, tak jsem použila nopkový vzor (pro 1 nopek 5x střídavě nahodíme a vytáhneme delší smyčku, poté nahodíme a všechny smyčky na háčku protáhneme najednou), který působí měkčeji a nadýchaněji. Další řady háčkujeme do mezer mezi nopky řady předchozí. V každé řadě přidáváme jeden nopek v místě, kde má slepička záda.
Po uháčkování 5-ti řad plynule přejdeme k ocásku, který postupně přiháčkováváme k tělíčku asi do poloviny jeho výšky (do 3 řady peciček). Do první řady peciček vháčkujeme 3 krátké sloupky, do druhé 3 polosloupky, do třetí 3 dlouhé sloupky, poté uděláme oblouček ze 3 dvakrát nahazovaných sloupků a vracíme se zpět - 3 dlouhé sloupky, 3 polosloupky a 3 krátké sloupky. V druhé řadě přidáme od každého druhu sloupku jeden pro rozšíření. Nakonec obháčkujeme "kanýrkem" ze 3 řet. ok a krátkého sloupku do předchozí řady.
Nyní už chybí jen hřebínek a zobáček. Pro zobáček uháčkujeme v příslušném místě 4 spojené dlouhé sloupky. Hřebínek háčkujeme na vrcholu hlavičky 5 krátkých sloupků a v druhé řadě háčkujeme krátké sloupky a mezi nimi 3 řetízková oka.

 A jako u většiny mých výrobků i slepičky můžete zakoupit na Fléru.

Zdroj: http://kerria.pise.cz/302-sem-koko-tam-koko-vsude-kokokodak.html


Zdroj: http://kerria.pise.cz/302-sem-koko-tam-koko-vsude-kokokodak.html

4 komentáře:

  1. Krásná rodinka. Taky háčkuju slepičky, ale jinak. Tento způsob se mně ale moc líbí. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, já vyzkoušela více způsobů, ale tento se mi líbil nejvíc. Dá to nejméně práce, je to rychle hotové a slepičky jsou krásně nadýchané.

      Vymazat
    2. A mohla bych poprosit o návod na mail 15hl@seznam.cz??
      Moc ráda bych vyzkoušela.

      Vymazat
  2. jste šikulja skusím tyto vaše slepičky ale určitě nebudou tak krásné jako ty vaše háčku zdar

    OdpovědětVymazat