Návody

D Ů L E Ž I T É - Č T Ě T E !

Prohlašuji, že veškeré návody a předlohy publikované na tomto blogu jsem vymyslela a vytvořila sama. Tímto dávám svolení k jejich dalšímu šíření na internetu při dodržení obou následujících podmínek současně:
1. Návod, či předlohu může na svůj web zkopírovat každý, kdo podle něj vytvoří vlastní výrobek a jeho obrázek publikuje spolu s návodem/předlohou.
2. Každý zkopírovaný návod či předloha bude opatřena viditelným popiskem s uvedením zdroje a funkčním proklikem na tento blog.

Výše uvedené se nevztahuje na rubriku Vzory, neboť na tyto vzory se vzhledem k jejich stáří a anonymitě nevztahují žádná autorská práva.

Návody a předlohy na ostatní výrobky zájemcům zašlu e-mailem. Žádosti si pište do komentářů ke konkrétním příspěvkům. Děkuji.

středa 8. ledna 2014

Karnevalový kostým pro nešikovné

Je tu období karnevalů a tak mě napadlo se s vámi podělit o můj vlastní nápad, jak jednoduše vyrobit dítěti kostým. Doba papírových masek i kostýmů již dávno minula. Dnešní karnevalová móda si žádá trvanlivější materiály.

Dnes už se dají pěkné kostýmy koupit za pár šestek. Ale ještě před pár lety taková nabídka nebyla. Hledala jsem tedy způsob, jak obstarat Jitce kostým, který by obstál v konkurenci ostatních masek. Nejsem žádná švadlenka, takže tohle také nebyla ta správná cesta. Nakonec mě však napadlo docela jednoduché řešení.

Na počátku všeho musí být nápad, co za masku, chcete vytvořit. Podle toho koupím u Vietnamců obyčejné jednobarevné bavlněné tričko velikosti cca S za asi 30-40 Kč. Dále zapojím fantazii, navštívím galanterii, papírnictví, drogerii, prohrabu se starými hadříky doma a tričko dotvořím podle svých představ. Celková cena jedné masky obvykle nepřesáhne 100 Kč. Navíc se dítě může podílet na vzniku masky, čímž se dobře zabaví. Následně po skončení karnevalu pak může masku využívat i doma při hrách.
Zdroj: http://kerria.pise.cz/28-karnevalovy-kostym-pro-nesikovne.html

Trpaslík
Obyčejné jednobarevné větší tričko jsem doplnila páskem. Vousy a čepice jsou z prastarého kostýmu Santa Klause, který si kdysi Jitka koupila na nějaký večírek. Na těch vousech nic není, je to jen ustřižený kousek bílého plyše.

 
Indinánské šaty
Do tohoto kostýmu bude muset Adámek ještě chvíli růst. Kdysi jsem ho dělala Báře. Tenkrát tu bývala pro děti pravidelná indiánská bojovka a kostým byl potřeba každý rok. Na tričko jsem našila zbytky kanavy z níž jsem vytažením nití nadělala třásně. Další rok jsem výtvor dozdobila jednoduchou křížkovou výšivkou.


Čert

Na půdě mám ještě schovaný kostým čerta, který Jitka zase nosila na každoroční čertoviny. Na černé tričko jsem nepravidelně přišila třásně z červeného chemlonu.
Čarodějnice

Jeden z kostýmů, který už se nedochoval. Na jakékoliv tričko tmavší barvy můžeme přišít pár záplat, z provázku vyrobit pavučinku... Já jsem to ještě dozdobila nějakýma gumovýma potvorama z hračkářství.

Zdroj: http://kerria.pise.cz/28-karnevalovy-kostym-pro-nesikovne.html

Zdroj: http://kerria.pise.cz/28-karnevalovy-kostym-pro-nesikovne.html

Zdroj: http://kerria.pise.cz/28-karnevalovy-kostym-pro-nesikovne.html

Zdroj: http://kerria.pise.cz/28-karnevalovy-kostym-pro-nesikovne.html

Námořník nebo pirát
K tomu snad ani není třeba něco psát. Stačí pruhované triko, nějaký starší pásek, na hlavu šátek, na ucho náušnici...

Zdroj: http://kerria.pise.cz/28-karnevalovy-kostym-pro-nesikovne.
Zdroj: http://kerria.pise.cz/28-karnevalovy-kostym-pro-nesikovne.html

1 komentář:

  1. Ten pirátský kostým vypadá fakt paťácky :) Díky moc za inspiraci na kostám do školky.

    OdpovědětVymazat